Cada cop som més conscients que els centres de les ciutats no són per circular en vehicle, sinó per passejar, caminar, anar de compres, jugar al carrer, fer turisme, etc. En els darrers anys, la nostra ciutat ha incrementat el nombre de carrers tancats al trànsit o d’accés restringit per fer-ho possible. No són decisions fàcils, però sí valentes. Recordem l’enrenou que hi va haver quan l’Ajuntament decidí tallar la circulació per part del carrer de ses Moreres. Quatre anys després, gairebé ningú no dubta del seu encert.
En breu es tancarà de nou la Pl. Conquesta i també ho celebrarem.
El centre ha de ser per a les persones, i el trànsit, com diem, s’ha de restringir. Tanmateix, no hem d’oblidar que al centre històric, a més de comerços i zones d’esbarjo, hi vivim persones amb les mateixes necessitats que els vesins d’altres barris. Quan anam amb cotxo, hem de poder arribar i sortir del barri de forma fluïda; tant si el carrer és tancat com no, hem de poder carregar i descarregar; les persones majors i les discapacitades, han d’accedir a casa seva directament i sense entrebancs.
D’altra banda, aparcar al barri o als voltants no és fàcil, i s’haurien de cercar solucions sense més demora. No podem obviar aquest problema perquè és un dels principals handicaps per viure al centre; hi ha vesins que han marxat per aquest motiu.
La utilització dels pàrquings és, en part, una solució. En general, els de pagament no donen el rendiment econòmic que se’n podria esperar, perquè estan infrautilitzats la major part de l’any, mentre que els gratuïts o semi gratuïts solen estar a vessar. Seria bo que l’Ajuntament arribés a acords amb les empreses que els gestionen perquè els vesins de la zona poguessin gaudir de tarifes especials i realment econòmiques durant tot l’any. Tots hi guanyarien.
El pàrquing de s'Esplanada presenta un aspecte lamentable |
Pàrquing des Freginal |
Pàrquing de la Miranda |
Pàrquing d'Ocimax |
Carrer d'Anuncivay, un dels carrers on s'ha eliminat l'aparcament |
Publicat al diari Menorca, el 7 de gener de 2016
Totalment d'acord. A algunes zones exclusivament hi haurien de poder estacionar els vehicles dels residents.
ResponEliminaMaó és una ciutat molt petita i per anar al centre no cal utilitzar els cotxos.
Les restriccions de transit no tenen per a què afectar als começos, sinó tot al contrari. Això s'ha comprovat a zones peatonalitzades d'altres ciutats on, després de l'oposició inicial, s'ha vist que els resultats comercials i pels negocis de la zona han estat molt positius.
A banda de cercar àrees d'aparcament que, insistesc, haurien de ser prioritàries per als residents en determinades zones, s'ha de treballar en una cultura que elimini l'ús dels vehicles.